tisdag 24 februari 2009

Ståndaktig!...hmmm...njaeee :)

Så då var det tisdag, som även varit fettisdagen, jag tänkte för någa sekunder vara ståndaktig men tyvärr så hamnade semlan i min mage ändå, jaja gott var det iallafall :) kompletterar med att äta lite mindre på kvällen så löser det sig :)
Idag har jag haft vilodag för att lägga all min energi på plugget, inte så roliga arbeten just nu så det är lite omotiverande men det är bara att lägga manken till.

Provade ett recept nu ikväll från http://www.nlife.se/
Blev gott men jag kryddade lite för mkt med curry pastan!

4 kycklingfiléer
1 msk olivolja
1 brk lätt kokosmjölk
1 purjolök
3 röda paprikor
1-2 msk röd currypasta
4 msk grönsaksfond
1 brk mini fraiche 5 % fetthalt
Bryn kycklingen hel eller i strimlor. Tillsätt strimlad purjo och paprika och bryn ett par minuter till. Häll på kokosmjölk, creme fraiche, fond och currypasta och låt puttra ca 15 minuter. Servera med ris eller potatis och mycket grönt.

Jag delade receptet så blev det perfekt för två portioner, en idag och en imorgon!
/Tess

Inga kommentarer: