onsdag 11 februari 2009

Lutning, gång, löpning...

Ja det var vad min timme på löpbandet bestod av idag :)
Ett tips för att göra sin stund på konditionsmaskinen tex löpbandet lite roligare är att dela in det i olika sektioner. Att springa eller gå bara rakt fram i 60 min kan få en och tröttna ganska så snabbt annars. Som idag inledde jag med 10min gång, sen 30min löpning, 10min med mycket lutning, 5min löpning med högre tempo, sen 5 minuters gång som avslutning. Tiden går så mycket snabbare tro mig! ;)
Ett annat tips inför träning som innefattar kondition är att inte äta för mycket innan passet, kan bli ganska tungt i magen då, jag brukar även försöka dricka något med koffein, kaffe eller liknande för att piggna till lite :)
Mina mål med just konditionsträningen är faktiskt att först och främst få upp flåset, energin och även för att kunna springa milen på en hyfsat bra tid i vår/sommar. Jag har inte satt upp mål för något lopp, har sprungit en halvmara i göteborg som var tufft men roligt att klara av! jag tar det lite efterhand vad jag känner jag vill uppnå med min träning :)



Inga kommentarer: