måndag 2 februari 2009

Sluta banta börja leva!

Godmorgon :)

hittade en artikel som jag kopierade länken till som handlar om att man ska sluta banta och börja leva! Jag tycker den är bra men jag tror också man måste förstå varför människor tar till pulverdieter och olika dietmetoder istället för att gå den bästa vägen dvs äta rätt och träna.
Många lovar sig att börja äta bra och träna men få håller det, vardagen och helgens fester kommer och att alltid välja rätt är inte alltid så kul eller hur? en bit morotskaka och så är veckans träning förstörd! men behöver det verkligen vara så?
frågan jag tror man istället ska ta upp är hur man får ett bra förhållningssätt till träning och en bra kost? kan man träna och äta bra men ändå leva ett roligt och innehållsrikt liv? svaret på den frågan är ja!


Detta är något min blogg kommer ta upp mycket av dvs hur man hittar balans i sitt liv när det gäller träning och kost.






http://www.op.se/parser.php?level1=2&level2=537&id=985966&textmode=true

/Tess

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja för mig gick det i överdrift, började äta nyttigt men det övergick i att jag hetsåt och spydde upp maten. Jag började träna men det blev att jag tränade för att få äta och att jag knappt åt och bara tränade. Det ska hållas på en bra nivå. Bra att du skriver om sådant, för det är ett rent helvete att hamna här på botten.

http://pinkhelp.blogg.se

Tess sa...

Hej tjejen, kul du hittat hit,
Ja det kan vara ett riktigt helvete, det gäller att försöka hitta en balans men det krävs en del för att uppnå det bara. hur går det för dig nu i dagsläget,?
Mvh Tess