onsdag 4 februari 2009

Fest? nej jag är på diet!

Den frasen har jag använt och säkerligen miljoner andra. Man är displinerad, man är på diet, ingen sprit, inga chips och inga sena kvällar, man ska ha sina 8 timmars sömn och inga extra kalorier, basta.

Jag förespråkar en sund livsstil men en livsstil som inte hämmar dig!

Jag var tidigare mycket disiplinerad när det gäller hur jag åt och tränade, följde utstakade scheman, ville gärna vara för mig själv då jag då inte kunde utsättas för frestelser på samma sätt. Vad ledde detta till?, nja jag blev ganska socialt isolerad och när jag väl tillåt mig att släppa min disiplin så åt jag allt jag kom åt och tränade inte för jag hade redan kört 2 pass om dagen i flera veckor. funkar det i längden? nja.....dock är det inte så för alla, vissa har en distans plus att de har en grym disiplin med det som de företar sig. Men det som är viktigt tycker jag är att det inte är allt eller inget! försök lägga upp en livsstil så som du vill ha det och tillåt dig själv inte alltid vara så hård mot dig själv, ät om du är hungrig, vila om du är trött och träna det som ger dig energi och glädje i längden. Det ska hålla för hela livet inte bara för några veckor!!!
Så gå på festen, umgås med dina vänner, ät det du gillar men välj det bästa alternativet så är det problemet löst :)

Det går bara man lyssnar till sig själv och vad man mår bra av :)



/Tess

Inga kommentarer: