tisdag 17 februari 2009

Ska jag eller ska jag inte?

Jag har haft 2 dagar nu jag inte alls varit sugen på att träna, först blir jag arg på mig själv men jag vet även att jag bestämt mig för att gå på känsla när det gäller träning, ok kanske inte känslan som säger skippa träningen idag, imorgon och hela veckan utan den som kommer ibland, när man har mycket annat att tänka på och lusten inte vill infinna sig riktigt.

så jag har tagit 2 dagar nu till vila och för att koncentrera mig på skolan istället. visst jag måste erkänna att lite ångest får jag ibland när tanken kommer att jag är "lat" men jag vänder ofta på det och ser på hur jag faktiskt tränar och äter de flesta dagar annars just nu. Ett stort framsteg sen i höstas måste jag säga :) som sagt tror jag att man ska gå mycket på känsla men ibland måste även disciplinen skärpas till!, så imorgon ska det tränas och resten av veckan så mycket jag hinner.

Så ni som hoppar en dag, bli inte besvikna på er själva utan tillåt det men kom igen dagen efter ;)
idag blir nog middagen pannkakor, varit sugen på det sen i söndags och äggen behöver användas :)

ps, ni som läser, om någon läser :) , skriv gärna en kommentar, jag blir så glad ;)
Kram på er / Tess


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också lat... Men i morgon tar jag igen två dagars vila! Tjolahopp!

Puma sa...

jag tycker också att man ska få tillåta sig själv några vilodagar när man inte har lust att träna. speciellt om man faktiskt tränar mycket. man behöver inte vara lat för det. :)

Tess sa...

ja det är nog så, idag är jag riktigt sugen på träning dock :)kram Tess