torsdag 19 mars 2009

Oprah....

Sitter faktiskt och kollar lite på Oprah medans jag pluggar lite....hmm bra kombo? njaee...
Som alla säkert vet har Oprah många gånger gått upp och ner i vikt, om man undrar ju hur en superstjärna som har en massa pengar och kontakter inte bara kan fixa det med Pt, personlig kock och terapi, bara det visar hur svårt det kan vara om man har problem med känslomässigt ätande eller andra problem när det gäller vikten.

Antagligen grundar sig hennes problem i känslor, eller att man äter för att döva tankar och stress, då tror jag det kan vara svårt att bara gå på diet och träna, psykiskt måste man liksom hänga med. jag själv har alltid haft svårt att gå på dieter, har aldrig fixat det riktigt, har alltid slutat med att jag ätit för mycket efter jag avklarat dieten, jag tror problemet ligger där hos många. Ett hårt slit en period kan göra dig några kilo lättare, men det tuffa fortsätter sen när du ska hålla din vikt. Min "aha" upplevelse var när jag faktiskt började förändra mitt sätt att äta och träna efter eget förnuft, mitt intresse att äta för mycket slutade när jag slutade att dieta och mitt intresse att träna hysteriskt mycket försvann när jag förstod att min kropp svarade bättre på lagom träning. Man måste gå till sig själv och sitt egna förnuft det är bara då vi kan nå ett hållbart resultat enligt mig, som inte bara är hållbart en sommar utan hela livet , balans på menyn funkar, tro mig ;)


Bara lite tankar såhär en torsdags eftermiddag, ta hand om er!
Back to school :)
/Tess


Inga kommentarer: