torsdag 12 mars 2009

Hur gör man när lusten inte infinner sig?

Senaste veckan och förra igen har inte varit en "Wow, fan vad jag e grym vecka", utan lite mer, men nej jag orkar faktiskt inte.... Hur gör man när lusten inte motsvarar ens förväntningar och man inte orkar göra mer än det som står på schemat som "måsten". Känner sig kass? nja lite, lat, ja kanske, odisiplinerad, javisst....men vet ni vad, jag tror man är mänsklig bara :)....och när jag bestämt mig för att finna balans i mitt liv så tillåter jag mig faktiskt att bara vara ibland, strunta i alla måsten. Jag hade en grym disiplin tidigare, kunde stå på crosstrainern i 90minuter utan att ens fundera på att gå av den även om mina ben var som betong...blev jag gladare av det?, njaee....grym displin ja! Men i mitt liv idag vill jag ha en balans mellan detta. Infinner sig inte lusten det minsta så går jag inte till gymmet eller gör något jag inte känner för....för mig är detta en frihet att kunna göra så....jag ser allt långsiktigt nu, det ska hålla...därför försöker jag följa mina känslor under tiden så jag inte helt plötsligt slutar träna för att jag får ångest varje gång jag "hoppar en träning"....Nä, tappa lusten, gör vad du vill och hitta den igen, thats my way! / Tess

Inga kommentarer: