tisdag 27 januari 2009

Ny familjemedlem...

Godkväll...


Kvällens inlägg kommer handla om vårt val inför framtiden, en ny familjemedlem....nja inte barn än tror jag men nämligen en hund...ett val som jag och min partner anser väldigt viktigt och det krävs en del förarbete innan man kan komma fram till vad som passar oss har vi insett.



Vi står just nu mellan amerikanskt bulldog och Rottweiler...två mkt fina hundar...

Tips på fakta om raserna, egna erfarenheter och kontaktuppgifter till seriösa uppfödare tas varmt emot.
Vi har besökt en uppfödare med Amerikanska bulldogar och blev helt förälskade men förstår att det krävs mycket lydnadsträning och en fast hand för att få en stabil hund, samma gäller säkerligen med rottweiler men jag antar de är mentalt lite lugnare, rätta mig om jag har fel...
Vi vill lägga ner mkt tid på träning och aktivera hunden men den ska vara mentalt stabil från början och komma från en pålitlig uppfödare.

http://www.rothsamericanbulldogs.se/
länk till en uppfödare vi besökte , de hade mkt fina vovvar :)

Vet du mer om dessa hundraser eller har en själv, skriv!! :)










Inga kommentarer: