måndag 26 januari 2009

Mat, träning, Ångest?

Hittade en länk jag tyckte var intressant för ett par veckor sen.

Överdriven träning, bantning och missbruk av mat är vanligt i vårt samhälle och grundar sig i olika orsaker. Denna boken delar med sig av erfarenheter av de som varit i liknande situationer och kommit ut det.



Träning och ens hälsointresse ska få en att må bra men även att känna glädje. Gränsen mellan att det kan bli för mycket av det goda är hårfin...

Det går dock att ändra en destruktiv livssituation, bara man vet hur man ska göra....lite av detta kommer min blogg ta upp, hur man finner en balans...svårare gjort än sagt faktiskt.





/Tess

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är verkligen inte lätt att komma upp från en ätstörning, jag vet VAD jag ska göra men det är sjukt svårt i praktiken. Äter jag normalt och inte spyr ligger jag och gråter och hela kroppen bara skakar. Det brukar det inte stå om när man läser hur man ska göra för att må bra.

Följ gärna min kamp mot ätstörningarna på : http://pinkhelp.blogg.se

tycker din blogg verkar väldigt bra faktiskt. :)