fredag 30 januari 2009

Är ditt träningsupplägg en plåga?

Står du på cardio maskinerna på gymmet och svettas i evigheter utan resultat, äter du nyttigt men kan ändå inte förstå varför du inte går ner i vikt? brukar dina diet försök sluta i frosseri och sen en nystart på måndagen?

Då tror jag inte riktigt man har kommit till en balans när det gäller att träna och äta rätt.
Jag har själv varit där, jag kan inte räkna alla timmar jag stått på en crosstrainer men då jag inte fick rätt på hur jag skulle äta fick jag ändå inte resultat och besvikelsen ledde till att jag frossade en vecka och sen skulle jag börja om igen, oftast på måndagen ;)

Jag tror det är viktigt att inte lyssna på så mycket på andra om dieter och träningsupplägg utan försök att läsa till dig kunskap, lyssna till din kropp och dina energinivåer och anpassa träningen efter detta. Du kan äta vanlig sund kost utan att det blir fanatiskt, att gå på diet är populärt idag men tyvärr brukar det sluta med att du går upp mer än vad du vägde innan när du väl får äta normalt efter din hårda diet igen. Försök att lägga upp din tränings och kostlivsstil men det du tror kan vara hållbart i längden och det får gärna vara roligt!

Många träningstokar äter tonfisk har du hört, löpning ska vara grymt bra konditionsträning och fettförbränning, du hatar tonfisk och du hatar att jogga....vad gör man då?, jo välj en annan proteinkälla, tex kyckling och välj en annan motionsform som tex aerobic om du gillar detta. Vips blir det roligt men ändå lika bra!, detta är detta som är sunt tänkande, utgå från din egna livssituation och forma ditt upplägg efter det!


Ha en bra dag!
/Tess

Inga kommentarer: